Clages Gallery |
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Digital Content

Digital Content concerning the work and practice of the gallery’s artists made available online. In an attempt to continue representing our program despite the current situation we embrace connectivity online. Stay safe, stay healthy

FAIR presented by NADA

20 May – 21 June 2020

We are happy to be part of FAIR presented by the New Art Dealers Alliance (NADA)  built in partnership with Artlogic. FAIR is a new art fair initiative designed to be entirely online, functioning cooperatively, and acting as a benefit for NADA’s community of galleries, nonprofits and artists. Taking place May 20–June 21, 2020, FAIR will directly support 119 NADA Gallery Members and 81 other galleries that have been financially impacted by the COVID-19 crisis, totaling nearly 200 galleries around the world. 

WEEK 3 : 8 – 14 June 2020

Frances Scholz: ›Shadow painting‹; UV print on foil, 150 x 300 cm, 2014

QnA (Queens and Anarchists)
with Sara MacKillop

Lena Albers:
Can stationery be art?

Sara MacKillop:

LA: Where does your fascination with product catalogues come from?

SMK: I like the element of display in them, that everything is displayed at the peak of desirability so particular organisations evolve in them. There are subcategories between brand and type, I have repurposed stationery catalogues, argos catalogues and ikea brochures in many of my artists publications, making uninvited versions of them. The IKEA brochures are based on the free brochures that are printed yearly which cover rooms e.g. bathroom or ranges, BESTA , I have made one so far every year since 2015. I first became interested in them when I moved home 3 Hmes in a year and every new place I was in had a different piece of IKEA furniture or I had to go and get something from IKEA so It seemed like it was this basic unit. I was both attracted and alienated from the contents and use the original composition as a starting point for making new compositions by combining scans, digital versions and photographs. I like that they are free promotional materials and are disposable only relevant for a short period of Hme which works against the usual noHon of longevity or a publication or a book and I enjoy the aesthetic of the printing errors that occur.

LA: Did you ever steal Ikea rulers? 😉

SMK:

QnA (Queens and Anarchists)
with Shila Khatami

Lena Albers: Is painting dead?

Shila Khatami: Das Gegenteil ist der Fall. Je weiter die Digitalisierung voranschreitet, desto wichtiger wird Malerei. Sie wird uns daran erinnern, dass wir Menschen sind.

LA: Why are there always holes in your works?

SK: In meinen Arbeiten verfolge ich die Relevanz der abstrakten Formensprache der 1. und 2. Moderne in der heutigen Gesellschaft und wie sie im Grafik- und Produktdesign, der Architektur und der Subkultur fortwirkt. Das Material der gelochten Platten ist minimale Formensprache im Gebrauchskontext und daher ein gutes Beispiel dafür. Es dient mir mit seinem vorgegebenen Raster zu einem zeitgemäßen Umgang mit geometrischen Formen.

LA: Why gym bags?

SK: Die Edition für den Kunstverein am Rosa-Luxemburg-Platz ist ein Kommentar auf die kommerzielle Vereinnahmung malerischer Gesten durch das Design. Durch die Lage des Kunstvereins mitten im Fashion District von Berlin wird einem dies nochmal vor Augen geführt. Die Gesten auf den Turnbeuteln spielen mit dieser Ambiguität, stammen jedoch aus dem ursprünglichen Kontext. Es sind Spuren der dort gezeigten Arbeit Wall Work.

LA: Last book you read?

SK: The Medium is the Massage, eine Zusammenarbeit von Marshall McLuhan mit dem Grafiker Quentin Fiore von 1966, eine erschreckend visionäre Reflexion der Medien, die wir ständig benutzen, gerade in der jetzigen Situation hochaktuell. Das Buch selbst wird hier als Medium reflektiert: schon das Cover zeigt nur einen Daumen(, der das Buch in der Hand hält).